Alpha Prime: neprávem zapomenutá česká sci-fi akce

Když jsem minulý měsíc dokončil čtvrtého Broken Sworda, nechtěl jsem hned plynule navázat tím pátým. Chtěl jsem si dát od "adventuření" na chvíli oddech a změnit žánr. Při projíždění svých virtuálních poliček s hrami na Steamu a GOGu mi proto oko spočinulo na hře Alpha Prime, na kterou jsem měl již nějaký ten pátek zálusk. Nainstaloval jsem, spustil a... a jak to dopadlo se dozvíte v dalším textu.

Čím větší kvér tím víc zábavy. Screenshot z mé hry koupené na Steamu.


Co je Alpha Prime?

Alpha Prime je klasické FPS z roku 2007 od pražského vývojářského studia Black Element Software. Nejsem zrovna pravidelný hráč stříleček a pouštím se do nich vždy jen jednou za čas. I přesto, že některé z nich mě dokázaly opravdu oslovit a skvěle jsem se u nich bavil (namátkou Dark Forces, Soldier of Fortune, první Far Cry, Crysis nebo třeba stařičký Wolfenstein 3D), jsem prostě spíš sváteční hráč FPS, čemuž potom mimochodem odpovídají i mé schopnosti při hraní her tohoto žánru. Alpha Prime jsem nicméně zvládnul a před několika hodinami dohrál. Takže tento text píšu pod dojmem dalšího čerstvého "zářezu na myši".

Hra v době vzniku lákala mimo jiné na to, že autorem scénáře je známý (nebojím se říct legendární) sci-fi spisovatel Ondřej Neff. Jak se později ukázalo, není to tak úplně pravda, neboť je pouze autorem základní konceptu příběhu hry. Ten se točí okolo těžby materiálu zvaného hubardium na asteroidech. Hráč je coby hlavní hrdina požádán svojí bývalkou požádán o to, aby se pokusil najít a zachránit jejího přítele - shodou okolností vašeho kamaráda - z jedné těžařské kolonie, kde se "cosi děje". Kamarád vám sice brousí bývalou, ale chlapské kamarádství něco takového nerozhází, takže Arnie (tak se hlavní postava jmenuje) vyrazí vytáhnout kámoše z bryndy i když tuší, že hubardium možná není tím, čím se zdá být a nečeká ho v těžařské kolonii asi nic pěkného...

To jsem já, Arnold. Sreenshot z mé hry koupené na Steamu.


I když Ondřej Neff příběh jenom načrtnul a podrobný scénář si museli vývojáři vypracovat sami, zhostili se toho úkolu myslím dost dobře. Příběh totiž čeká několik twistů, hráč tuší, že ho minimálně některé postavy vodí za nos, příběh není není klišovitý a i samotné jeho vyvrcholení je velmi dobré.

Jdem a rubem

Vlastní hraní není ničím překvapivé, jedná se o klasickou FPS, která vede hráče koridorem a nechá jej kosit desítky nepřátel. Ti nejsou nikterak nápadití a jedná se až na jednu výjimku o lidské vojáky, maximálně zfetované hubardiem. Také zbraně jsou klasické: kladivo, pistole, kulomet, raketomet, brokovnice, granáty, sniperka a plamenomet (ten je ovšem prakticky nepoužitelný).

Jako na Dakaru. screenshot z mé hry koupené na Steamu.

Zpestření přináší mise, ve které se po povrchu asteroidu proháníte ve vozítku (něco jako MACO v Mass Effectu), případně situace, kdy si musíte hlídat hladinu kyslíku a průběžně jí doplňovat u kyslíkových stanic na zdech. Jinak je to klasika: občas přepnutí nějakého přepínače otevírajícího dveře apod. Ve hře je také přítomno jakési hackovací zařízení, které je ale spíše na okrasu, než že by jej šlo označit za nějaký významný herní prvek.

Graficky je to podle mého subjektivního názoru zpracováno na to, že jde o hru z roku 2007 velmi slušně. Suma sumárum, já se u téhle hry bavil, užíval si jí a chtěl jsem vědět, jak to celé dopadne (spoiler alert: zajímavě :) ). Ve své době byla hra hodnocená spíše průměrně, není mi ale úplně jasné proč. Je to asi tím, že já jsem opravdu sváteční FPS hráč. Pro někoho kdo má nahrané všechny ty AAA střílečky to třeba nebude žádné terno, ale jak jsem říkal, já si Alpha Prime užil.

A teď si jdu zase projít své hry, abych si vybral tu, do které se pustím.

Tak pojďte... Screenshot z mé hry koupené na Steamu.



 

Komentáře